Vous ne réussissez pas à publier sur ce forum ? Vous ne savez pas comment vous inscrire ? Votre profil a été désactivé ? Communiquez avec moi par courriel à [email protected]. Mais assurez-vous que vos propos me démontrent que vous avez un intérêt réel pour les contenus publiés sur ce forum ou que vous me connaissez, car je ne réponds plus aux envois qui semblent génériques ou ont l'air automatisés.

Audio Bible and Language Learning

You feel drawn toward God or are seeking-out after Him? You wish to share what you are learning about Him? This Christian Encounter Forum exists for persons just like you!
DanielGarneau
Site Admin
A remercié : 9 fois

Audio Bible and Language Learning

Message non lu par DanielGarneau » mer. 28 mars 2018, 6:05 pm

You are a Bible reading Christian trying to learn a language you are not familiar with. Why not build on your knowledge of the Bible to help you out. That's what I did to help me out learning Spanish. Here are some suggestions of free online audio Bible for helping you along with French, English, and Spanish. You are not trying to learn any language? I found that hearing the Word of God in my own language is a complementary approach to reading or studying. Also, listening to an audio Bible in our own language but in a translation that we are not familiar with is also something quite helpful. God bless ! 

Please feel free to share with us your experience about using the Bible as a means to help you out in learning a second or third or foreign language.

Daniel Garneau, B Th, B Com, MA.
Fondateur, éditeur et auteur
Savoir et croire .caForum chrétien la Rencontre
Répondre