Vous ne réussissez pas à publier sur ce forum ? Vous ne savez pas comment vous inscrire ? Votre profil a été désactivé ? Communiquez avec moi par courriel à [email protected]. Mais assurez-vous que vos propos me démontrent que vous avez un intérêt réel pour les contenus publiés sur ce forum ou que vous me connaissez, car je ne réponds plus aux envois qui semblent génériques ou ont l'air automatisés.

If You Don’t Pray, You Won’t Live (John Piper)

You feel drawn toward God or are seeking-out after Him? You wish to share what you are learning about Him? This Christian Encounter Forum exists for persons just like you!
DanielGarneau
Site Admin
A remercié : 9 fois

If You Don’t Pray, You Won’t Live (John Piper)

Message non lu par DanielGarneau » mer. 21 nov. 2018, 2:42 pm

In If You Don’t Pray, You Won’t Live. John Piper provides practical suggestions about praying that stem out from his life and from his reading of the Bible. Suggestion number 1: set aside a time and a place each day and don't leave it to chance. Suggestion number 2: combine your praying with reading the Bible; take what you read in the Bible and turn it in prayer. Suggestion number 3: pray in concentric circles, for example, your own spiritual needs, those of your family, those of the people you work with, those of your church, those of the world around you; God being in the centre of each of these circles; that God's will be done in every circle I pray for. John Piper then provides examples of traps that keep some of us Christians away from prayer.

Daniel Garneau, B Th, B Com, MA.
Fondateur, éditeur et auteur
Savoir et croire .caForum chrétien la Rencontre
Répondre