Vous ne réussissez pas à publier sur ce forum ? Vous ne savez pas comment vous inscrire ? Votre profil a été désactivé ? Communiquez avec moi par courriel à [email protected]. Mais assurez-vous que vos propos me démontrent que vous avez un intérêt réel pour les contenus publiés sur ce forum ou que vous me connaissez, car je ne réponds plus aux envois qui semblent génériques ou ont l'air automatisés. Par ailleurs, les demandes d'adhésion au forum avec des noms d'utilisateurs et adresses courriels qui ne font pas de sens au plan humain sont considérés comme du spam et ne sont pas admis sur ce forum.

Was the Word "a god" or God?

You feel drawn toward God or are seeking-out after Him? You wish to share what you are learning about Him? This Christian Encounter Forum exists for persons just like you!
DanielGarneau
Site Admin
A remercié : 10 fois

Was the Word "a god" or God?

Message non lu par DanielGarneau » jeu. 27 déc. 2018, 2:59 pm

Jehovah Witness try to invalidate the power of the testimony of the apostle John who wrote: «In the beginning was the Word, and the Word was with God... And the Word became flesh and dwelt among us» (John 1:1, 14) by suggesting that the passage should be translated «the word was a god» since the word «Theos» has no definite article in the Greek. However, please note that Greek grammar does not require a definite article before the word Theos for it to mean God, as is the case in John 1:6, 12, 13, 18. The comments for John 1 on the printed edition of the ESV Study Bible are very clear with this regard. Comments of the ESV Global Study Bible for John 1:1 available on line are a little let explicit and a little less extended on this question, but are still valuable.

Daniel Garneau, B Th, B Com, MA.
Fondateur, éditeur et auteur
Savoir et croire .caForum chrétien la Rencontre
Répondre